راهکارهای موثر رفع سوختگی فرش در منزل

رفع سوختگی فرش ممکن است به نظر مقداری دشوار به نظر برسد، اما با استفاده از روش‌های مناسب می‌توان این کار را به راحتی انجام داد. همچنین تعمیر سوختگی فرش برای خانم‌های خانه‌دار بسیار مهم است و همیشه نگران لکه‌های به جا مانده از سوختگی روی فرش خود هستند. در ادامه همراه مقاله ایوان فرش باشید، تا شما را با راهکارهای موثری آشنا کنیم که دیگر نگرانی نداشته باشید.

ترمیم سوختگی فرش ماشینیرفع سوختگی فرش با یخ

اگر بلافاصله پس از سوختگی فرش، یخ را روی آن قرار دهید سبب می‌شود تا حرارت فرش کاهش یاید. اگر این روش را به موقع انجام دهید کمترین لک ممکن به جا می‌ماند زیرا انتقال حرارت بین الیاف فرش متوقف می‌شود.

ترمیم سوختگی فرش با پیاز 

اگر سوختگی فرش شما سطحی باشد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. برش‌های پیاز در  رفع سوختگی و لک‌های زرد به جا مانده روی فرش، بسیار موثر است. پس از آن ‌که برش‌های پیاز را روی فرش قرار دادید، حدود 5 الی 10 دقیقه صبر کنید، سپس با شامپو فرش و آب، فرش خود را شستشو دهید. پس از انجام این روش معجزه رفع سوختگی فرش خود را خواهید دید.

رفع سوختگی فرش با سنگ پا

اگر سوختگی فرش شما سطحی نیست و زمان زیادی از به وجود آمدن آن گذشته است، استفاده از سنگ پا برای ترمیم سوختگی فرش تاثیرگذار است. ابتدا سنگ پا را بشویید؛ سپس به آرامی بر روی فرشتان بکشید. این کار را تا زمان که سوختگی‌های فرشتان از بین برود انجام دهید. فقط توجه داشته باشید تا به الیاف سالم فرشتان آسیب نرسانید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن لکه های روی فرش

ترمیم سوختگی فرش با سمباده

اگر نگران آن هستید که با سنگ پا ممکن است آسیب به فرشتان وارد کنید، می‌توانید این روش را جایگزین آن کنید. در این روش کافی است تا به آرامی سمباده را بر روی قسمت‌های سوخته شده بکشید. این راهکار آرام‌تر محل سوختگی را ترمیم می‌کند.

انواع سوختگی فرش

سوختگی فرش در اثر برخورد فرش با اجسام داغ رخ می‌دهد و بستگی به مدت زمانی دارد که با جسم داغ در تماس باشد. بنابراین در ادامه انواع مدل‌هایی که سوختگی فرش می‌تواند رخ بدهد را برایتان آورده‌ایم:

سوختگی فرش با اتو 

معمولا هنگامی که فرش با اتو داغ می‌سوزد، سوختگی عمیقی رخ می‌دهد، بنابراین هنگامی که با اتو کار می‌کنید حتما از عایقی استفاده کنید، تا زمانی که حواستان نیست به فرش آسیب نرسانید. برای رفه سوختگی با اتو می‌توانید از روش پیاز که در بالا اشاره کرده‌ایم استفاد کنید.

ترمیم سوختگی فرش با اتو

سوختگی فرش با قابلمه داغ

معمولاً فرش در اثر سوختگی با قابلمه به رنگ زرد در می‌آید و سوختگی سطحی ایجاد می‌شود. بنابراین برای این نوع سوختگی می‌توانید آن را با روش‌های بالا مانند تعمیر سوختگی با سمباده و سنگ پا برطرف کنید.

حتما بخوانید: علل اصلی پوسیدگی فرش و راهکارهای ترمیم 

سوختگی فرش با ذغال داغ

سوختگی فرش با ذغال بسیار سخت برطرف می‌شود و بستگی به سطح آن دارد. اگر سوختگی عمقی نباشد تا حدودی می‌توان آن را برطرف کرد. برای این منظور می‌توانید از سنگ پا یا سمباده استفاده کنید و سپس با آب و مواد شوینده آن را بشویید.

سوختگی فرش با سیگار 

سوختگی با سیگار معمولاً به صورت سطحی است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از سمباده، پیاز و یخ در صدد رفع آن کمک بگیرید. همچنین پس ار انجام مراحل می‌توانید برای تمیز شدن فرشتان از شامپو فرش و آب استفاده کنید.

استفاده از آب و شامپو فرش برای ترمیم سوختگیسوختگی فرش با شمع

اگر شمع داغ بر روی فرش ریخته شد سریعاً باید آن را پاک نمایید. به این منظور ابتدا مایع شمع را را به وسیله آب خشک کنید. سپس با موارد شوینده و آب در صدد پاک شدن آن برآیید. همچنین میتوانید اگر شمع روی فرشتان خشک شده است به وسیله چاقو یا قاشق آن را از روی سطح فرش جدا کنید.

شاید برایتان مفید باشد: کیسی فرش و جمع شدگی بخش‌های مختلف

جمع بندی

با خواندن این مقاله دانستید رفع سوختگی فرش با روش‌های ساده و آسان قابل انجام است و شما می‌توانید به راحتی در خانه خودتان این مشکل را برطرف کنید. همچنین پس از آن مواردی که ممکن است باعث سوختگی فرش شود را برایتان آورده بودیم تا در آینده از به وجود آمدن سوختگی در فرشتان جلوگیری کنید و عوامل به وجود آورنده آن را بشناسید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *