همه چیز درباره فرش طلاکوب 

فرش طلاکوب هنری است که قدمتی عمیق در تاریخ دارد.این فرش‌ها به‌خاطر طرح‌های استثنایی و الگوهای هنری خیره‌کننده‌ای که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها شکل می‌گیرند، معروف شده‌اند. در ادامه همراه مقاله ایوان فرش باشید تا به بررسی کامل فرش طلاکوب بپردازیم.

فرش طلاکوب چیست ؟

آن دسته از فرش هایی که در آن از نخ طلایی استفاده شده است را فرش طلاکوب می‌گویند. استفاده از رنگ طلایی در نخ باعث شده تا فرش بسیار لوکس و ارزشمند جلوه کند و در سال های اخیر به محوبیت زیادی میان خریداران برسند. طراحی و نقش فرش طلاکوب اکثرا سلطنتی و یا کلاسیک است ومهم‌ترین دلیل آن استفاده از رنگ طلایی به صورت غالب می‌باشد. این نوع فرش لوکس به دلیل جلوه‌ی فوق العاده‌ی رنگ های آن برای دکوراسیون سلطنتی یا کلاسیک گزینه بسیار مناسبی است.

انواع فرش طلاکوب

در حال حاضر، فرش افشان طلاکوب را می‌توان محبوب ترین مدل نام برد که در این مدل طرح و نقش خاصی در مرکز فرش وجود ندارد و تمامی نقش و نگار فرش به صورت کاملا حرفه ای پخش شده است که گاها این طرح و نقش ها قرینگی ندارند اما به یکدیگر متصل و مرتبط می باشند.   در تصویر زیر نمونه ای از این نوع محصول را مشاهده می‌کنید.

مدل فرش طلاکوبآیا این فرش دارای طلای واقعی می‌باشد؟

گرچه بسیاری از فروشندگان فرش یا قالی طلاکوب بیان می‌کنند که در این فرش از طلای واقعی استفاده شده است، اما باید آگاه باشید که تنها الیاف مصنوعی با رنگ طلایی در این فرش ها مصرف شده اند و هیچ نوعی از طلای واقعی در این محصولات به کار نرفته است. در حقیقت امکان استفاده از نخ طلا در دستگاه بافت وجود ندارد.

این فرش مناسب چه دکوراسیونی است؟

همانطور که عنوان شد، استفاده از رنگ طلایی در این نوع فرش ها باعث می‌شود تا جلوه‌ی لوکسی به آنان داده شود و به این دلیل، فرش طلاکوب اکثرا گزینه مناسبی برای دکوراسیون های مدرن نیستند و دکوراسیون های سلطنتی یا کلاسیک گزینه مطلوب تری می‌باشند. همچنین اگر دکوراسیون مدنظر شما دارای رنگ های خاص و یا جیغ مثل قرمز، سبز یا زرد می‌باشد، این نوع فرش ها گزینه مطلوبی نمی‌باشند زیرا ترکیب رنگ این فرش ها مناسب دکوراسیون هایی با رنگ های تیره و سنگین نظیر خاکستری، کرم، بژ و یا قهوه‌ای هستند. حضور رنگ سفید در دکوراسیون نیز برای برجسته تر کردن طراحی فرش بسیار مطلوب می باشد.

بیشتر بخوانید: اصول و قواعد انتخاب فرش در دکوراسیون مدرن

رنگ بندی

طیف های متنوعی از رنگ ها در این نوع فرش‌ها به کار می‌روند اما فرش طوسی طلایی یا فرش طلاکوب فیلی جزو محبوب ترین آنان است. در کنار رنگ طوسی طلایی و فیلی، رنگ هایی نظیر کرم، خاکستری، خرمایی و یا بژ نیز به کار می‌رود. انتخاب ترکیب رنگ در این نوع فرش ها عموما بر اساس همخوانی آن رنگ با رنگ طلایی صورت می‌گیرد.

شانه و تراکم

در سطح بازار، فرش طلاکوب 700 شانه یا 1200 شانه از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند اما مدل های فرش 1000 شانه و یا 1500 شانه نیز تولید می‌شوند. تراکم این فرش ها نیز عموما 2550 یا 3600 می‌باشد.

نوع نگهداری

از لحاظ وجود رنگ طلایی، تفاوت خاصی در نحوه نگه داری این فرش ها وجود ندارد. اما چنانچه شما فرش 1200 یا 1500 شانه را خریداری کنید، باید مراقب رفت و آمد روی فرش باشید چون تعداد شانه بالا حاکی از ظریف تر بودن بافت فرش است که در اثر رفت و آمد بیشتر در مکان هایی مثل پذیرایی اصلی یا ورودی منزل، باعث می شود که فرش زودتر خراب شود.

قیمت فرش طلاکوب

از لحاظ سطح قیمتی، فرش طلاکوب تفاوت خاصی با دیگر فرش های ماشینی ندارد و صرفا تفاوت در نوع طراحی و غالب رنگ بندی آن است که رنگ طلایی به صورت غالب استفاده شده است. گرچه محوبییت و تقاضای بالای این فرش در سال 1402 باعث شده تا گاها در برخی فروشگاه ها قیمت بالاتری برای آنان لحاظ شود اما باید بدانید که تفاوت قیمت در فرش ها عموما به خاطر تراکم، ابعاد، نوع الیاف به کار رفته، تعداد رنگ ها و یا کیفیت دستگاه بافت است و استفاده از رنگ طلایی تاثیری در قیمت گذاری نمی کند.

همچنین، وجود طرح ها و نقش های جدیدتر و متفاوت نسبت به دیگر فرش های ماشینی، گاها باعث شده تا این فرش ها قیمت بالاتری داشته باشند که این به دلیل طراحی خاص تر آنان است و حضور رنگ طلایی عامل قیمت گران‌تر نیست.

شاید برایتان مفید باشد: نکاتی که در هنگام خرید فرش ماشینی با آن مواجه هستید

خرید فرش طلاکوب

اگر انتخاب شما فرش طلاکوب است، یافتن فروشگاه مناسب با تنوع مدل و رنگ بالا در کنار قیمت اقتصادی دغدغه بزرگی است. ایوان فرش به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر فرش در سطح کشور، یکی از گزینه های مطلوبی می باشد که با حذف واسطه، کمک می‌کند تا خریداران محترم انواع فرش را با قیمت کارخانه خریداری کنند و از بابت کیفیت و ضمانت فرش نیز دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدل‌های جدید فرش طلاکوب

در زیر چند نمونه از مدل‌های جدید فرش طلاکوب را مشاهده خواهید کرد. هر ساله با ظهور طرح‌های جدید و خلاقانه‌تر، مجموعه‌ای بیشتر از فرش طلاکوب به بازار عرضه می‌شود.

فرش کلاسیک سناباد مدل آیه

فرش کلاسیک سناباد مدل آیه

فرش فانتزی کد 1028V

فرش فانتزی کد 1028V فرش کلاسیک سناباد مدل همتا

فرش کلاسیک سناباد مدل همتا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مدل‌ها و قیمت های انواع فرش ماشینی، می‌توانید وارد سایت شوید و از محصولات دیدن کنید.

جمع بندی

داشتن یک فرش جذاب و زیبا با طراحی به روز و شناخته شده، همیشه جلوه‌ی فوق العاده‌ای به منزل و یا محل کار اضافه می‌کند و باعث گرم تر شدن فضا می‌شود. انتخاب نوع فرش و ست کردن آن با دکوراسیون نیز یکی دیگر از دغدغه های خرید فرش است. ایوان فرش در این امر می‌تواند راهنمای بسیار جامع و مطمئنی برای خریداران و علاقه مندان به انواع فرش باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *