فرش اتاق کودک! چه چیزایی رو باید بدونیم؟؟!!

فرش مناسب کودک

برای انتخاب یه فرش مناسب برای اتاق کودک حتما این مقاله رو تا انتها بخونید

ضد حساسیت باشه

برای فرش اتاق کودکتون حتما باید یه فرش ضد حساسیت بگیرید. کودکانی که تو دوران رشدند، واقعا به سلامتی نیاز دارن و محیط پیرامونشون خیلی مهمه.

فرش های ماشینی که با الیاف مصنوعی و شیمیایی بافته شدن، ممکنه برای بعضی کودکان حساسیت زا باشن. بنابراین بهترین راه همون استفاده از الیاف پلی استر ویسکوز (ابریشم مصنوعی) هست، که به طور کاملا طبیعی و بدون ایجاد حساسیت، فرش رو درست می کنه.

در نتیجه، قبل از خرید فرش، حتما مطمئن بشید که الیاف فرش که انتخاب می کنید، ضد حساسیت هستن و توسط پلی استر ویسکوز ساخته شدن تا سلامتی فرزندتون رو به خطر نندازن.

فرش اتاق کودک

نرم و لطیف باشه

فرشی که برای اتاق پسر یا دخترتون می‌خرید، باید نرم و لطیف باشه تا هر وقت که بچه ها هستن راحت باشن و به پاهاشون آسیبی نرسونه.

یه خاصیت خوبی که فرش داره اینه که می‌تونه جلوی سرما و سختی زمین رو بگیره و از بهم ریختگی و درد پا و بدن برای بچه ها جلوگیری کنه. پس وقتی دارید فرش می‌خرید، بهتره یه چیزی با ضخامت و نخ خوب برای بچه هاتون انتخاب کنید.

همچنین، در انتخاب رنگ فرش هم برای اتاق بچه هاتون، بهتره از رنگایی مثل صورتی و آبی استفاده کنید. چون این رنگا خیلی جذاب و قشنگن.

در کل، انتخاب فرش مناسب برای اتاق بچه ها، به شکلی باشه که زیبایی دکوراسیون رو حفظ کنه و بچه ها هم در هر شرایطی که هستن، راحت باشن و از بازی و استراحتشون لذت ببرن.

فرش اتاق کودک

طرح و رنگش جذاب باشه

خب، وقتی می خواهید فرشی برای اتاق فرزند دلبندتون بخرید، حتما باید روحیه و احساسات کودکان رو در نظر داشته باشید. خیلی مهمه که فرشی رو انتخاب کنید که با سلیقه و علاقه کودکان شما هماهنگ باشه و برایشون جذاب باشه.

می تونید با یه طرح ساده و کودکانه شروع کنید و به طرح های کارتونی و انیمیشنی هم برسید. باید بر اساس خصوصیات و علایق کودکتون، فرشی با طرح مناسب برایش انتخاب کنید که جذاب و دلنشین باشه. رنگ های شادی مثل صورتی، آبی روشن، لیمویی، خاکستری، گلبهی و بنفش هم می تونن خیلی خوب باشن.

اما حتما باید از خودتون یه سوال بپرسید: «اگر من کودک بودم، چه فرشی رو دوست داشتم؟» با این کار می تونید خودتون رو به جای کودکتون بذارید و یه فرشی رو انتخاب کنید که برای کودکتون جذاب و دلنشین باشه. هرچه کودکانه تر باشه، بهتره.

پرزهای بلند ممنوع!

یکی از اشتباهاتی که والدین ممکنه تو انتخاب فرش برای اتاق کودکانشون انجام بدن، استفاده از فرش هایی با پرزهای بلنده. چون این فرش ها عمیقن، میکروب و آشغال ممکنه بهش نفوذ کنه و به دلیل سخت بودن تمیز کردنشون، خطرناک برای سلامتی کودکا باشن. فرش شگی هم، با وجود لطافتش، به هیچ وجه برای اتاق کودک مناسب نیست.

فرش کودک در ایوان فرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *