فرشینه چیست؛ معرفی انواع مختلف فرشینه

اگر به دنیای فرش علاقه داشته باشید و برای خرید انواع مختلف فرش، به جست‌وجو و بررسی بپردازید، حتما تابه‌حال نام فرشینه نیز به گوشتان خورده است. فرشینه به عنوان هنری مرتبط با طراحی و بافت فرش معرفی می‌شود. هنری که در کنار فرش شباهت و تفاوت‌های خاص خود را دارد و حتما برای شما نیز به عنوان یک علاقه‌مند به دنیای این هنر، سوالاتی در این باره وجود دارد. از همین رو پیش از آن که به بررسی انواع مدل‌های فرشینه بپردازیم، تفاوت فرش و فرشینه را نیز بررسی خواهیم کرد.

آیا شما نیز علاقه‌مند هستید تا دنیای هنر و زیبایی فرشینه را بشناسید و در مورد انواع مدل‌ها و طرح‌های آن بیشتر بدانید؟ در این مقاله از فروشگاه ایوان فرش، با ما همراه باشید تا در جزییاتی عمیق‌تر به بررسی فرشینه بپردازیم و انواع مدل‌های آن را بشناسیم. انواع مختلف فرشینه بافته شده توسط هنرمندان و تفاوت‌های میان هریک از این فرشینه‌ها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نیز به شما برای خرید یک فرشینه مناسب، کمک خواهیم کرد.

 

اصلی‌ترین تفاوت فرش و فرشینه در تولید

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که می‌توان به عنوان تفاوت فرش و فرشینه مطرح کرد، نوع بافت آن‌ها است. فرشینه نیز مانند فرش ماشینی با دستگاه بافته می‌شود. این در حالی است که همین اصلی‌ترین تفاوت فرشینه و فرش دستی است.

علاوه بر آن، موارد مواد مورد استفاده در فرشینه نیز با فرش متفاوت هستند. از همین رو، محصول نهایی نیز تفاوت اساسی را با یکدیگر دارد. پلی‌استر به عنوان یکی از اصلی‌ترین الیاف‌های مورد استفاده در فرشینه شناخته می‌شود. این در حالی است که انواع مختلف فرش با نخ‌هایی متفاوت از پشمی تا پلاستیکی بافته می‌شوند و محصولات تنوعی گسترده از انواع فرش پلی‌استر تا فرش‌های پشمی و پلاستیکی خواهند داشت.

تفاوت فرش و فرشینه در جلوه ظاهری

از دیگر موضوعاتی که در تفاوت فرش و فرشینه مطرح می‌شود، جلوه ظاهری فرشینه است. جلوه ظاهری این دو محصول، به دلیل نوع تولید مختلف آن‌ها، با یکدیگر متفاوت هستند. از همین رو سلایق مختلفی را شامل می‌شوند و برای برخی از افراد، انتخاب و گزینه بسیار جذابی هستند. اگر شما نیز به دنبال خرید فرشینه و شناخت بیشتر این محصولات هستید، در ادامه ما را همراهی کنید.

1.تفاوت فرش و فرشینه در طراحی و جزئیات

فرشینه به دلیل امکان استفاده از دستگاه، طراحی و جزئیات بیشتری را شامل می‌شود. به راحتی می‌توان طرح‌های مختلفی را برای فرشینه تعریف کرد و با جزئیاتی ظریف و هنرمندانه به طراحی آن‌ها پرداخت. این در حالی است که برای تولید فرش دستی، محدودیت‌های خاصی وجود دارد.

2.تفاوت فرش و فرشینه در ترکیب رنگ

به صورت معمول، ترکیب رنگ‌های به کار رفته در فرشینه بسیار غنی‌تر و کامل‌تر است. این موضوع یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در بین تفاوت بین فرش و فرشینه مطرح می‌شود. فرشینه طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را شامل می‌شود و کمتر محدودیتی برای استفاده از رنگ در تولید این محصول وجود دارد.

3.تفاوت فرش و فرشینه در نوع بافت

بافت فرش معمولا یکنواخت و ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. با این حال، فرشینه پیچیدگی‌های خاص خود را در بافت دارد که به وسیله دستگاه‌های تولیدکننده فرشینه هدایت می‌شود.

انواع مدل فرشینه چیست؟ شناخت انواع مدل فرشینه

فرشینه یک هنر بافندگی سنتی است که در ایران و کشورهای اطراف رایج است. هنرمندان فرشینه، از طریق انتخاب الگوها، رنگ‌ها و تکنیک‌های بافت، آثاری خلاقانه و زیبا را خلق می‌کنند. این آثار شامل طرح‌ها و نقوشی با جزئیات ظریف و هنرمندانه است که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. به صورت کلی، انواع فرشینه مختلف براساس طرحی که دارد، دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه به انواع فرشینه‌های موجود در بازار بیشتر خواهیم پرداخت.

فرشینه عروسکی

1.فرشینه ساده:

یکی از مدل‌های رایج فرشینه، مدل‌ فرشینه ساده و معمولی است که طرح‌ها و نقوش آن‌ها با استفاده از خطوط هندسی ساده و رنگ‌های پایه، به صورت ساده و کم‌جزئیات طراحی می‌شوند. اگر به دنبال انتخاب یک طرح فرشینه ساده و شیک هستید، در این انواع فرشینه به راحتی می‌توانید گزینه مورد نظر خود را بیابید.

2.فرشینه طرح گل:

مدل‌های دیگری از فرشینه شامل مدل‌های گل و گلدان و مدل‌های طبیعت هستند که آثاری با جزئیات زیاد و طراحی‌های بازتاب‌دهنده‌ی زیبایی‌های طبیعت هستند. این نوع فرشینه شامل طرح‌های گلی و برگی است. طرح‌های زیبا و ظریفی از گل‌ها و برگ‌ها با استفاده از نخ‌های رنگارنگ به وجود می‌آیند.

3.فرشینه طرح حیوانات:

در این نوع فرشینه، طرح‌های حیوانات مانند پرنده، حیوانات خانگی و وحشی، ماهی و … بافته می‌شوند. این طرح‌ها معمولاً شامل جزئیات دقیقی از ویژگی‌های حیوانات هستند و برای کسانی که علاقه‌مند به حیوانات هستند، به عنوان انتخاب خوبی برای خرید مطرح می‌شوند.

4.فرشینه طرح چهره:

در انواع فرشینه با طرح چهره، طرح‌های تصویری از چهره‌ها و صورت‌ها که می‌توانند شخصیت‌های تاریخی، هنرمندان و افراد معروف را نشان دهند، بافته می‌شوند. انواع فرشینه فانتزی در این مدل از فرشینه به راحتی یافت می‌شود.

5.فرشینه طرح خطی:

یکی از اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع مدل فرشینه، فرشینه‌هایی با طرح‌های هندسی و خطی هستند. این نوع فرشینه شامل طرح‌هایی است که از خطوط و نقوش هندسی ساده تشکیل شده‌اند. این طرح‌ها به صورت هندسی و هنرمندانه در فرشینه بافته می‌شوند و در عین سادگی، جلوه بسیار زیبایی به فرشینه می‌بخشند.

6.فرشینه طرح آدمک:

فرشینه با طرح آدمک، شامل طرح‌های کوچک و زیبایی از آدمک‌ها، پیکسل‌ها و الگوهای تکراری هستند. مدل فرشینه جدید و مدل فرشینه تزئینی و فانتزی در بین این انواع فرشینه بسیار بیشتر مشاهده می‌شود.

با‌این‌حال، این تنها برخی از انواع مدل‌های فرشینه هستند و هنرمندان فرشینه همیشه در حال خلق طرح‌های جدید و متنوع هستند. هر کدام از این مدل‌ها دارای زیبایی و خصوصیات منحصر به فردی هستند که جزئی از ثروت فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند.

ایوان فرش؛ تولیدکننده‌ انواع مختلف فرشینه

اگر به دنبال خرید انواع مدل جدید فرشینه هستید، ایوان فرش برای شما انتخاب خوبی خواهد بوود. حال که تفاوت فرش و فرشینه برای شما مشخص شد و به پاسخ سوال فرشینه چیست، رسیدید، لازم است تا گزینه‌ای برای خرید فرشینه مورد نظر خود نیز بیابید.

در حال حاضر، برندهای محدودی در حال تولید فرشینه هستند. ایوان فرش به عنوان یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده فرشینه، انواع فرشینه مختلف از مدل فرشینه ساده، مدل فرشینه فانتزی، طرح فرشینه ساده و شیک و بسیاری از انواع دیگر فرشینه را به شما معرفی می‌کند. از همین رو در ایوان فرش خریدی بسیار راحت خواهید داشت و با بررسی و مقایسه گزینه‌های مختلف، می‌توانید بهترین انتخاب خود را برای فرشینه مورد نظر و هماهنگ با دکوراسیونتان بیابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *