خرید فرش دستباف گونه یا Hi-Tech یک سرمایه‌گذاری نفیس برای منازل شما

انتخاب یک فرش مناسب می‌تواند طراحی خانه شما را برجسته کند. خرید یک فرش خوب و زیبا بیشتر از اینکه یک خرید معمولی به حساب آید، یک سرمایه‌گذاری ارزنده در منزل شما است. یکی از فرش‌هایی که می‌تواند مشمول این سرمایه‌گذاری خوب باشد فرش دستباف گونه یا Hi-Tech است. همان‌طور که میدانیم فرش‌های دستباف به دلیل ظرافت و لطافتی که در الیاف طبیعی آن وجود دارد و به دلیل آنکه هنر دست هنرمندان است، بسیار ارزشمند و گران قیمت است. از آنجا که همه افراد نمی‌توانند هزینه خرید چنین فرش‌هایی را تأمین نمایند، بنابراین فرش‌های ماشینی دستباف گونه می‌تواند جایگزین مناسبی برای چنین فرش‌هایی در منازل شما باشد. اما ویژگی‌های فرش‌های دستباف گونه در چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با شباهت بسیار به فرش دستباف با هزینه کمتری تولید و با قیمتی کمتر عرضه می‌شود
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با شباهت بسیار به فرش دستباف با هزینه کمتری تولید و با قیمتی کمتر عرضه می‌شود

تراکم، مهم‌ترین ویژگی فرش‌های دستباف گونه

یکی از ویژگی‌های فرش دستباف گونه یا Hi-Tech تراکم بالای آن است. در واقع، تراکم فرش می‌تواند ابزاری ارزشمند برای کمک به شما در ارزیابی دوام طولانی مدت فرش‌های مختلف باشد. این تنها عاملی نیست که هنگام جستجوی گزینه‌های با دوام باید در نظر بگیرید، اما توجه به تراکم می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را داشته باشید. تراکم فرش تعیین کننده عمر مفید یک فرش است. هرچه میزان تراکم بافت یا تعداد گره الیاف در هر متر مربع بیشتر باشد، مقاومت و پایداری فرش نیز بیشتر است. در فرش‌های ماشینی، تراکم 700، 1000 و 1200 شانه، تراکم بالا محسوب می‌شود که سبب می‌شود در رده فرش‌های دستباف گونه قرار گیرند. از آنجا که فرش‌های دستباف گونه دارای این تراکم بالا هستند، در نتیجه مقاومت و دوام زیادی دارند و همین عامل است که آن‌ها را تبدیل به گزینه‌ای برای یک سرمایه‌گذاری مطلوب کرده است.

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با تراکم بالا دارای مقاومت زیاد و طول عمر مفید است
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با تراکم بالا دارای مقاومت زیاد و طول عمر مفید است

چرا تراکم در فرش‌های دستباف گونه مهم است؟

بافت و زیبایی طرح و نقش، یکی از نکات مهم در انتخاب یک فرش است. اما چه عاملی باعث می‌شود تا طرح و نقش فرش شما زیباتر به نظر رسد و به ظاهر اصیل خود نزدیک‌تر شود؟ همان‌طور که گفته شد تراکم یک فرش، گویای تعداد گره‌های الیاف در ابعاد مشخص است، حال هرقدر این الیاف به یکدیگر فشرده‌تر باشند جزییات طرح و نقش بهتری را خلق خواهند کرد. به عبارت دیگر، هرقدر تراکم فرش بالاتر باشد نقشه فرش دارای جزییات و ظرافت‌های بیشتری است. فرش دستباف گونه یا Hi-Tech نیز به این دلیل به فرش‌های دستباف شباهت دارد، زیرا با استفاده از تراکم بالا ظرافت بیشتری از طرح فرش را در آن شاهد هستیم.

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech نقوش فرش را با جزییات بهتری به نمایش می‌گذارد
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech نقوش فرش را با جزییات بهتری به نمایش می‌گذارد

ویژگی‌های نخ به کار رفته در فرش دستباف گونه یا Hi-Tech

از آنجا که تراکم بازیگر نقش اصلی در فرش دستباف گونه یا Hi-Tech است، در ویژگی نخ نیز ایفای نقش می‌کند. به طورکلی هرقدر تراکم یک فرش بیشتر باشد به تبع آن، الیاف به کار رفته در فرش نیز ظریف‌تر و نازک‌تر و ارتفاع آن کوتاه‌تر است. در واقع حاصل همین ظرافت الیاف است که طرح و نقش‌های زیبا با جزییات بیشتر در سطح فرش ایجاد می‌شود. این حالت یادآور طرح و نقش فرش‌های دستباف با الیاف ابریشم است که از گران‌ترین و ظریف‌ترین فرش‌های موجود در تمام دنیا است. به کار بردن الیاف ابریشم به دلیل ظرافت و لطافتی که دارد سبب می‌شود نتیجه نهایی بافت یک فرش با چنین الیافی، نمایشی از تراکم و ظرافت در عین لطافت و زیبایی باشد. تصور داشتن چنین فرش‌هایی برای یک منزل شیک و رؤیایی بسیار شیرین و لذت‌بخش است. البته بسیاری از شما فکر می‌کنید داشتن چنین فرش‌هایی برایتان چیزی بیش از یک رؤیا نیست، چراکه طبیعتاً این فرش‌ها قیمت بالایی دارند. اما باید به شما بگوییم این می‌تواند یک رؤیایی دست یافتنی برای شما باشد. در حقیقت، ایوان فرش تحقق این رؤیا را در اختیار شما قرار داده است.

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech به دلیل تراکم بالا دارای الیاف ظریف با لمس لطیف است
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech به دلیل تراکم بالا دارای الیاف ظریف با لمس لطیف است

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با نخ ابریشم

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech که در حقیقت یک فرش ماشینی است، به این دلیل به این نام خوانده می‌شود که شباهت بسیاری به فرش‌های دستباف دارد، هرچند الیاف آن مصنوعی است. اکریلیک هیت ست با لمس نرم و لطیف، یکی از پر طرفدارترین این فرش‌ها است که در تراکم‌های 1000 و 1200 طراحی و تولید می‌شود. اما هنر ساخت فرش‌های دستباف گونه به همین‌جا ختم نمی‌شود. به کار بردن الیاف طبیعی و گیاهی در تولید این فرش‌ها برای تجلی هر چه بیشتر اصالت یک فرش دستباف، کاری است که در فرش‌های دستباف گونه ابریشمی صورت می‌گیرد. فرش‌های دستباف گونه ابریشمی با الهام از هنر دست استادکاران قمی، با کمک تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از الیاف ابریشم و رنگ‌های طبیعی، شما را بیش‌ازپیش به رؤیای داشتن فرش‌های زیبا و جذاب ابریشمی نزدیک می‌کند. طرح و نقش‌های اصیل ایرانی با جلوه‌ای از جذاب‌ترین رنگ‌ها می‌تواند نمایشی از هنر و زیبایی را در فضای خانه شما به راه بی اندازد. از آنجا که بافت و ساخت این فرش‌ها به کمک تکنولوژی و ماشین‌آلات تمام خودکار صورت می‌گیرد، هزینه تولید آن کمتر از فرش‌های دستباف بوده و خرید مقرون به‌صرفه‌تری خواهد داشت.

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با نخ ابریشم با شباهت به فرش دستباف ابریشمی یک فرش لوکس و زیبا است
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech با نخ ابریشم با شباهت به فرش دستباف ابریشمی یک فرش لوکس و زیبا است

مزایای خرید فرش‌های دستباف گونه

  1. یکی از بارزترین مزایای تهیه فرش دستباف گونه یا Hi-Tech ، مقرون‌به‌صرفه بودن آن در مقایسه با خرید فرش‌های دستباف بافته شده با گره است، زیرا به اندازه فرش‌های دستباف وقت‌گیر نیستند و به مهارت و تخصص احتیاج ندارند. بنابراین خرید آن‌ها به شما کمک می‌کند تا پولتان را بیشتر پس‌انداز کنید.
  2. کیفیت بسیار بالا به دلیل استفاده از الیاف با کیفیت همچون الیاف یک فرش دستباف
  3. شکل ظاهری که کاملاً شبیه فرش‌های دستباف است.
  4. دوام زیاد و عمر طولانی به دلیل تراکم بالا در ساخت و بافت

ایوان فرش با 40 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع فرش‌های ماشینی مفتخر است که مجموعه بزرگی از فرش‌های معاصر را در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد.

فرش دستباف گونه یا Hi-Tech معمولاً در تراکم‌های 1000 و 1200 تولید می‌شود
فرش دستباف گونه یا Hi-Tech معمولاً در تراکم‌های 1000 و 1200 تولید می‌شود

منبع: AfshinCarpet / 50floor

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *