نحوه تمیز کردن لکه های روی فرش که به آسانی پاک نمیشوند

تمیز کردن لکه های روی فرش

با خوندن این مقاله میتونی از شر لکه‌های فرش خونت راحت بشی.

فرش، از قدیم تا به امروز جزء ارزشمندترین لوازم منزل بشمار میرفته و همیشه به خونه روح و طراوت خاصی میبخشه. باید همیشه مواظبش بود تا تمیز و سالم بمونه هیچ لکه ای روش نیفته.

اما خب به ناچار، مخصوصا تو این دید و بازدیدهای عید، لکه هایی بطور ناگهانی روی فرشمون ایجاد میشه و این موضوع اصلا خوب نیست

برای این که بدونید برای از بین بردن لکه های مختلفی که ممکنه فرشتونو کثیف کنه چه ترفندهایی لازمه، می‌تونید این مقاله رو تا آخر بخونید.

تمیز کردن لکه های روی فرش

پاک کردن لکه چای و قهوه بر روی فرشِ ماشینی

برای از بین بردن لکه هایی مثل چای و قهوه، میتونید از ترکیب: آب، سرکه و کف به اندازه کافی استفاده کنید. با یک پارچه ی نخیِ تمیز به آرامی روی لکه مورد نظرتون بکشید تا کم کم لکه شروع به محو شدن کنه.

پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی بر روی فرش ماشینی

لکه سس گوجه فرنگی هم ازون لکه هاس که به آسونی قابل پاک شدن نیست و مخصوصا اگه فرشتون رنگی روشن داشته باشه به یه مشکل جدی میخورید.

ولی نگران نباشید. برای پاک کردن این لکه بلافاصله بعد از کثیف شده فرش، با استفاده از یک دستمال تمیز و تقریبا خیس روی لکه بکشید تا لکه کمرنگ تر بشه. بعد از انجام این مرحله، نصفِ یک لیمو ترش را روی لکه مورد نظر قرار بدید و بزارید چند دقیقه ای همونجا بمونه. بعد از انجام این مراحل لیمو رو بردارید و محل مورد نظرتونو با دستمال تمیز پاک کنید.

پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی از روی فرش

پاک کردن لکه بستنی بر روی فرش ماشینی

برای پاک کردن بستنی از روی فرش، اول از همه بستنی رو به آرومی از روی فرش جمع میکنیم. بعد از انجام این مرحله، با یک دستمالِ تمیز آغشته به آب یا آبِ گازدار به آرومی روی لکه میکشیم  تا لکه ناپدید بشه. حتما بعد از تمیز کردن فرش، اون رو خشک کنید تا فرشتون دچار پوسیدگی نشه.

پاک کردن لکه بستنی بر روی فرش

حرفِ آخر

سعی کنید مواظب فرشتون باشید و تا جایی که میتونید حواستون باشه تا کثیف نشه. اما اگه همچین اتفاقی افتاد خیلی زود پاکش کنید چون هرلکه ای، هرچی بیشتر روی فرش باقی بمونه، پاک کردنش سخت تر میشه.

یه راه حلِ همیشگی برای پاک کردن هر نوع لکه ای هم میتونه: لکه برِ فوری ایوان فرش باشه. این محصولو میتونید خیلی راحت از فروشگاه های ما خریداری کنید و خیالتونو از لکه های ناگهانی که ممکنه فرشتونو خراب کنه راحت بشه.

لکه بر فرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *