تابلو فرش دستباف انتخابی اصیل برای خانه ایرانی

تابلو فرش دستباف از جمله تابلوهای بسیار خاصی است که عموم افراد شدیدا به استفاده از آن علاقه دارند به این دلیل که، شما می‌توانید انواع طرح‌های مختلف را به راحتی به واسطه ظرافت و دقتی که بر روی این تابلو مشاهده می‌شود مورد کاربرد قرار دهید و اصولا بسیاری برای تکمیل فضای دکوراسیون داخلی خود استفاده از این نوع تابلو را بسیار مهم و کلیدی می‌دانند؛ چرا که شما اگر به نکات خاصی در هنگام خرید انواع تابلوهای فرش دستباف دقت کنید، صددرصد از خرید خود در طولانی‌مدت رضایت بالایی را به دست خواهید آورد. به این دلیل که انواع تابلوهای فرش دستباف نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر باید با دقت، آگاهی و تحقیقات لازم خریداری شوند به این جهت که ظرافت، دقت و ذوق هنری این تابلو تنها به واسطه کیفیت آن در چشم هر بیننده‌ای به نمایش گذاشته می‌شود و به همین دلیل است که شما در هنگام خرید باید به کیفیت تابلو توجه بسیار بالایی داشته باشد.

 

زیبایی و تنوع در تابلو فرش دستباف
زیبایی و تنوع در تابلو فرش دستباف

معرفی تابلو فرش دستباف

توجه داشته باشید که برای معرفی انواع تابلو فرش دستبافت شما می‌توانید  نسبت به مواد به کار رفته هر کدام انواع مختلفی را در نظر بگیرید؛ چراکه اصولا هر نوع تابلو با کیفیت فرش دستباف به راحتی می‌تواند طرح و سبکی خاص را به نمایش بگذارد که در طرح‌های مختلفی می‌توانید انواع بافت ظریف را مشاهده نمایید. بدون شک خلاقیت در ایجاد انواع طرح و رنگ مهم‌ترین دلیل زیبایی این تابلوی بسیار با ارزش به حساب می‌آید؛ چراکه تمامی افراد خصوصا افرادی که عمدتا به فرهنگ علاقه بیشتری دارند به واسطه ظرافت خاصی که در بافت انواع تابلوهای فرش دستباف با آن توجه شده است، به تهیه و خرید این تابلو فرش می‌پردازند و باید دقت بالایی داشته باشید که حتی نوع گره باعث می‌شود که بافت فرش به بهترین شکل ممکن زیبایی خود را به نمایش بگذارد. به همین دلیل نوع نخ به کار رفته که نخ ابریشم و یا پنبه  باشد قادر است باعث ظرافت کاری هر چه بیشتر برای انواع تابلو فرش گردد. بدین جهت شما نسبت به طرح و رنگی که مد نظر دارید می توانید انواع مختلف تابلو فرش را در طرح های گوناگون به راحتی مشاهده کنید.

 

بافت خاص و اصولی تابلو فرش دستبافت
بافت خاص و اصولی تابلو فرش دستبافت

مقایسه تابلو فرش دستباف و ماشینی

اگر بخواهیم که در مورد مقایسه تابلو های فرش دستباف و ماشینی صحبت بهتر است بدانید که اصولا تابلو فرش دستباف با کیفیت بالای خود صددرصد با توجه به نوع الیافی که دارد تغییر بسیار واضحی را شما می توانید نسبت به تابلو فرش ماشینی که الیاف مصنوعی در آن به کار رفته است را مشاهده کنید؛ چرا که نوع نخ، نوع بافت و حتی نوع گره و هم‌چنین جنس نخ خاب صددرصد باعث شده است که تفاوت تابلو فرش ماشینی و دستباف به راحتی مشخص گردد. به همین خاطر است که اگر مقداری دقت نمایید به راحتی به این موضوع پی خواهید برد که تابلو فرش ماشینی به راحتی به واسطه طرح زنی که یک روش می‌باشد و یا حتی به واسطه چاپ کاغذ در بازار به فروش می‌رسند. که البته نخ به کار رفته در تابلو فرش‌های دستباف عمدتا ابریشم، پشم و گاها کرک می‌باشد که حتی به واسطه نوع نخ شما می‌توانید در طرح پردازی و ایده پردازی هرکدام تفاوت های بسیاری را مشاهده کنید.

چله کشی ابریشم با مهارت بالا
چله کشی ابریشم با مهارت بالا

تشخیص چله ابریشم در تابلو فرش دستبافت

چنانچه شما قصد داشته باشید که چله ابریشم در تابلو فرش دستباف را تشخیص دهید بهتر است بدانید که چله ابریشم اصولا به واسطه نخ ابریشم به یک حالت بسیار لطافت و نرمی خاص در چله تابلو فرش مشخص می‌گردد. در کنار دوام و استقامت بالا به صورت محک و با ضخامت شما می‌توانید در انواع تابلو فرش های دستباف این نوع چله کشی را مشاهده کنید. البته چله‌کشی به واسطه این که یکی از مراحل بسیار مهم در بافت تابلو فرش می‌باشد با توجه به مهارت بافنده اگر صحیح، مناسب و کاملا اصولی انجام شود صد درصد زیبای قابل توجهی را برای تابلو فرش زیبای دستبافت به وجود خواهد آورد. شما اگر بتوانید به دوام و مهم‌تر از همه نوع ریز بافت تابلوفرش دقت کنید به راحتی متوجه آن خواهید شد که اصولا چله ابریشم به واسطه ضخامت خوبی که دارد زیبایی و دوام بالایی را برای تابلو فرش می‌تواند به وجود آورد. که البته قیمت تابلو فرش های چله کشی شده ابریشم مقداری بالاتر برآورد می‌شود.

اصالت واقعی در طرح و رنگ
اصالت واقعی در طرح و رنگ

ویژگی های تابلو فرش دستبافت تبریز

تابلو فرش دستباف زیبایی‌های خاص و ویژه‌ای دارد که در این میان، فرش دستباف تبریز به خاطر ویژگی های خاص خود جزء تابلو فرش های بسیار مرغوب و باکیفیت دستباف در بازار محسوب می شود؛ چرا که شهر تبریز از جمله شهرهای صنعتی است که قالیبافی یکی از مهم‌ترین هنرهای این شهر به شمار می‌آید.  به همین خاطر شما می‌توانید تنوع و خلاقیت بی نظیری را در طرح و رنگ‌های انواع تابلو فرش‌های دستباف تبریز مشاهده کنید. توجه داشته باشید که تابلو فرش‌های دستباف تبریز به واسطه رج شمارخاص  خود به راحتی با دیگر تابلو فرشها قابل تمایز است. ابعاد و طرح‌های خاص د راین نوع تابلو فرش که بسیاری از طرح های قدیمی را به شکلی زیبا و خلاقانه در بافت خود لحاظ می‌کنند را شما به واسطه نوع گره، دو پو بودن و مهم تر از همه رنگ فرش به راحتی می‌توانید تابلو فرش با کیفیت و زیبای تبریز را نسبت به دیگر تابلو فرش های دستباف به راحتی تشخیص دهید. البته مخملی نبودن تابلو فرش تبریز یکی از ویژگی‌های بسیار خاص این تابلو فرش محبوب دستباف به حساب می‌آید.

جلوه گاه هنر و مذهب در تابلو فرش
جلوه گاه هنر و مذهب در تابلو فرش

سخن پایانی

طراحی‌های فوق العاده از هر طرحی که ممکن است در بافت تابلو فرش به آن پرداخته می‌شود و به همین دلیل است که جذابیت دنیای تابلوهای فرش بسیار زیاد است. به همین خاطر برای معرفی انواع تابلوهای فرش دستباف این نکته کفایت می‌کند که بدانید تابلو فرش به راحتی می‌تواند صبر و حوصله را در کنار ذوق هنری بافنده به راحتی برای شما در هر طرحی به نمایش بگذارد. شما به راحتی می توانید انواع تابلو فرش دستبافت با قیمت بسیار مناسب را در فروشگاه ایوان فرش در طرح و رنگ های متنوع تهیه و خریداری نمایید و توجه داشته باشید که خرید آنلاین تابلو فرش مقرون به صرفه ترین راه خرید محسوب می‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *