نحوه ست کردن فرش و مبل و تاثیر آن بر دکوراسیون خانه

در هنگام نحوه ست کردن فرش و مبل خانه ابتدا لازم است به یکسری از نکات توجه گردد که ما در این مطلب قصد داریم به آنان بپردازیم. برای کسب اطلاعات لازم در این باره با ایوان فرش همراه باشید. زمانی که در هنگام دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ مبل و فرش می‌رسد، تنوع در میان فرش‌ها و طرح‌های مختلف و گوناگون گاهی اوقات ممکن است که موجب سردرگمی در افراد شود. اما اگر شما در زمینه هماهنگ سازی فرش و مبلمان اطلاعات کاملی داشته باشید نه تنها به مشکل بر نخورده، بلکه یک ست زیبا و جذاب در محیط خانه خود می‌توانید فراهم آورید.

 

طراحی چیدمان مبل و فرش
طراحی چیدمان مبل و فرش

تکنیک‌های ایده‌آل جهت هماهنگ سازی ست فرش و مبل

جهت ست کردن فرش و مبل و ایجاد نمایی عالی و مدرن تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید مطابق با سلیقه خود آنان را انتخاب کنید که شامل موارد زیر می‌گردند:

  • انتخاب فرش و مبل به یک رنگ

یکی از ساده‌ترین ترفندها برای ست کردن فرش و مبل انتخاب آن‌ها به یک رنگ می‌باشد که در این صورت می‌توانید فضایی شیک و ساده در محیط خانه خود تداعی نمایید. مثلا اگر رنگ فرش خود را کرم برگزیدید، مبل را نیز به همان رنگ و یا کمی تیره‌تر انتخاب کنید.

  • انتخاب فرش و مبل در رنگ‌های مختلف

می‌توانیم این موضوع را نیز لحاظ کنیم که رنگ مبل و فرش شما حتما نیازی نیست که یکی باشند، انتخاب دو رنگ متضاد با یکدیگر نیز در صورتی که با هم تناسب داشته باشند، می‌تواند فضایی مطلوب را در محیط خانه و یا شرکت و … ایجاد کند. آشنایی با نحوه ست کردن فرش و مبل تنها نیازمند کمی دقت می‌باشد. فرش‌هایی که در طراحی آن‌ها از دو رنگ و یا بیشتر هم استفاده شده است، انتخاب رنگ مبلمان را برایتان راحت‌تر می‌کنند. فرش‌های چند رنگ تنوع بسیاری داشته و در هنگام خرید مبل می‌توانید یکی از رنگ‌های فرش را جهت خرید مبل انتخاب کنید.

تنوع رنگ‌های فرش و مبلمان
تنوع رنگ‌های فرش و مبلمان
  • هماهنگی در سبک مبلمان و فرش

انتخاب فرش دستبافت، فرش ماشینی و یا حتی گلیم نیز می‌تواند در ست کردن فرش و با مبلمان خانه و سایر لوازم تاثیرگذار باشد. معمولا فرش‌های سنتی بیشتر با مبل‌های سلطنتی و استیل همخوانی دارند و به خانه نمایی کلاسیک و سنتی و در عین حال امروزی و شیک می‌بخشند. اما اگر برای دکوراسیون انتخاب شما مبل‌های راحتی و کاناپه‌ها و مبل‌های ال می‌باشد، پیشنهاد ما فرش‌های مدرن و موکت‌ها است که نمونه‌های متنوعی از آنان را می‌توانید در فروشگاه ایوان فرش مشاهده کنید.

توجه به طرح کوسن در ست کردن فرش و مبلمان

دقت کردن به طرح و رنگ کوسن نیز می‌تواند در این زمینه کمک رسان شما باشد. اگر قصد خریداری فرشی را دارید، می‌توانید ابتدا به رنگ کوسن مبل توجه کرده و مطابق با آن رنگ فرش خود را انتخاب کنید. در این صورت دکوراسیونی شیک و خیره کننده خلق خواهید کرد. بنابراین اگر مبل شما با فرش همخوانی ندارد، چند کوسن همرنگ فرش خریداری کرده و به راحتی نحوه ست کردن فرش و مبل را بدون مشکل پیاده کنید.

تنوع در ست کردن لوازم خانه
تنوع در ست کردن لوازم خانه

انتخاب یک فرش ایرانی ایده‌آل

اگر ما می‌گوییم که یک فرش ایرانی تهیه نمایید، برای این است که تنوع در رنگ‌ها و طرح‌های فرش‌های ایرانی بسیار بالاست و شما به راحتی می‌توانید رنگ مبل و فرش خود را با یکدیگر ست کنید و همچنین انتخاب‌های ایده‌آلی نیز پیش رویتان قرار دارد. آن دسته از خانه‌هایی که بیشتر فضای خانه را لوازم کرم و قهوه‌ای گرفته است معمولا با فرش‌های ایرانی طرحی بسیار زیبا و مدرن به ارمغان می‌آورند. پارچه‌های ساده در رنگ‌های کرم با رنگ‌های گوناگونی از فرش‌های بافت ایران همخوانی دارند.

فرش های طرح‌دار و شلوغ در هماهنگی با مبل

همان‌طور که اشاره کردیم، تنوع در فرش بسیار بالاست و شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی هر مدل را که می‌خواهید را انتخاب کنید. برخی از افراد نیز مطابق با سلیقه خود به فرش‌های شلوغ علاقه دارند، حال به نظر شما این طرح از فرش‌ها را چگونه می‌توان با مبلمان ست کرد؟ در ست کردن فرش و مبل بهتر است که مبلمانی تک رنگ انتخاب کنید. درواقع اگر فرش خانه تان پرنقش و نگار و رنگ می‌باشد در کنار مبل تک رنگ و ساده طراحی دکوراسیون جذابی را ایجاد خواهد کرد.

هماهنگ کردن مبل و فرش مطابق با طرح‌ها

یکی دیگر از راهکارهایی که در هنگام ست کردن فرش با مبل به شما کمک خواهد کرد طرحی است که در فرش و یا مبلمان تعبیه گشته است. در این صورت دیگر نیازی نیست که شما به رنگ دکوراسیون خانه توجه کنید. می‌توانید هر طرحی که بر روی فرشتان وجود دارد را بر روی مبلمان نیز پیاده کنید. با این روش نیز شما یک دکوراسیون جذابی را خواهید داشت که از نمای دور نیز خیره کننده خواهد بود.

در نظر گرفتن طرح‌ها در انتخاب مبل و فرش
در نظر گرفتن طرح‌ها در انتخاب مبل و فرش

ست کردن مبل و فرش بر اساس بدنه مبل

همیشه لازم نیست که برای دکوراسیون داخلی خانه و ست کردن مبل و فرش به نوع پارچه و طرح و رنگ آن توجه داشته باشید. بدنه مبل نیز می‎تواند در انتخاب فرش و نحوه ست کردن انتخابی شایسته باشد. توجه کنید که رنگ پایه و دسته مبلمان شما چه رنگی است، در این صورت می‌توانید رنگ فرش را هم مطابق با همان انتخاب کنید. این روش نیز بسیار کاربردی است و تاکنون توانسته ایده‌های خلاقانه‌ای ابداع نماید.

جمع بندی نهایی نحوه ست کردن فرش و مبل

در این مقاله ما برای شما دوستانی که در نحوه ست کردن فرش و مبل با مشکلاتی روبرو شده‌اید، ایده‌های جذاب و خارق العاده‌ای را معرفی نمودیم که امیدواریم مفید و سودمند واقع گردند. گالری و فروشگاه اینترنتی ایوان فرش با انواع فرش‌های گلیم اصیل ایرانی و اتاق کودک و … یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه است که کیفیت و ضمانت اصل کالا را از اهداف خود قرار داده و همواره به فاکتورهایی همچون زیبایی، دوام و پایداری و همچنین نرمی و لطافت فرش‌‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم جهت هر گونه نظر و سوالی با کارشناسان ایوان فرش در ارتباط باشید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *