چگونه تفاوت فرش ماشینی و دستبافت را تشخیص می دهید؟

تفاوت فرش ماشینی و دستبافت 

 

یک فرش ایرانی متعلق به قرن هفدهم اخیراً به قیمت حیرت‌انگیز 33.7 میلیون دلار در خانه حراج در شهر نیویورک فروخته شد و رکورد جهانی فرش‌های فروخته شده در حراجی را شکست. فرش‌های دستبافت ایرانی گنجینه های زیبایی هستند که با مراقبت مناسب، با گذشت زمان حتی ارزشمندتر می‌شوند.

 

اول، نتیجه نهایی: برای داشتن فرش دستبافت خود لازم نیست مقداری پول خرج کنید. اما شما باید کمی تحقیق کنید. خریداران آگاه به احتمال زیاد موارد زیادی برای خرید پیدا می کنند، بنابراین اجازه دهید فقط چند لحظه به بررسی تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی که ممکن است هنگام خرید با آن مواجه شوید، بپردازیم.

 

تفاوت فرش دستبافت و فرش ماشینی

 

تفاوت واقعی فرش ماشینی و دستبافت

فرش های دستباف ایرانی هنرهای بی نظیری هستند. این فرش‌ها که به با مواد ارگانیک ساخته شده‌اند و با رنگ‌های گیاهی کاملاً طبیعی رنگ می‌شوند، دارای طرح‌ها و رنگ‌های زنده‌ای هستند که یادآور فرهنگ باستانی ایرانی است. هر فرش نشان دهنده مقدار باورنکردنی زمان، تلاش و توجه به جزئیات از طرف صنعتگران است.

 

فرش های ماشینی – عموماً خیلی سریع – با دستگاه فرشبافی ساخته می شوند. این فرش ها از انواع مواد طبیعی و/یا مصنوعی از جمله نایلون، الفین و پلی استر و … ساخته می شوند.

 

در حالی که فرش های ماشینی ترکیبی عالی برای خانه شما هستند، کلکسیونرها بیشتر توجه خود را بر روی قطعات دست ساز متمرکز می کنند. هنگام تشخیص اینکه فرش با دست یا ماشین ساخته شده است، باید به سه نکته توجه کرد: دوخت، حاشیه و طراحی.

 

پشت فرش را بررسی کنید :

ساده ترین راه برای تشخیص دستباف بودن فرش این است که پشت آن را بررسی کنید. به دوخت دقت کنید. دوخت فرش نشان می دهد که فرش ماشینی است یا خیر . به دنبال عیوب بسیار جزئی باشید – آنها نشانه خوبی هستند که شخصیت یک قطعه دست ساز را آشکار می کنند.

 

به حاشیه نگاه کنید

به همین ترتیب، به حاشیه نگاه کنید. اگر قطعه با دست ساخته شده باشد، حاشیه آن امتداد فرش خواهد بود. اگر به صورت ماشینی ساخته شده باشد روی آن دوخته می شود یا وصل می شود.

 

آیا طراحی در هر دو طرف مشخص است؟

در نهایت، به طراحی کلی هم از جلو و هم از پشت نگاه کنید. اگر طرح از هر دو طرف بسیار مشهود است، احتمالاً یک قطعه دست ساز است. این نشان دهنده گره های بیشتر در هر متر مربع است که به خوبی نشان دهنده کیفیت فرش است.

 

به دنبال فرش دستبافت برای خانه خود هستید؟

ایوان فرش طیف گسترده ای از طرح های آنتیک ایرانی را در اختیار دارد. مهم نیست که چگونه دکوراسیون خانه خود را انتخاب می کنید، ما مطمئن هستیم که فرش مناسبی برای تکمیل مبلمان، سلیقه و سبک زندگی شما داریم.

زمانی که اینجا هستید، بهترین راه‌ها را برای مراقبت از فرش جدیدتان برای حفظ یکپارچگی آن به شما نشان خواهیم داد. ما می‌خواهیم فرش دستبافت شما به میراثی خانوادگی تبدیل شود که نسل‌های بعدی آن را گرامی دارند!

 

حالا که با تفاوت فرش ماشینی و دستبافت آشنا شدیم، در ایوان فرش برای بازدید از کلکسیون فرش های Hi_Tech منتظر شما هستیم!

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *